Thursday 23 June 2011

KepadaMu Aku Memohon

Ya Allah, mungkin ini memang salahku yang kurang rajin, fokus dan disiplin  dalam belajar.. Mungkin ini memang otakku yang sudah sulit mencerna ilmu.. Wahai Zat Yang Maha Pandai dan Luas Pengetahuannya. Namun otakku dan hati professor itu adalah dalam kekuasaanMu.. Tiada lagi tempat berharap dan meminta selain kepadaMu.. Hanya di tanganMu semua yang tidak mungkin menjadi mungkin..

Ya Allah Yang Maha Pengasih dan Maha Mengetahui isi hati hamba2Mu.. Tentulah Kau mengetahui apa yang ada dalam lubuk hatiku.. keinginanku.. Namun sesungguhnya Kau pulalah Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku... Bisa jadi yang menurutku baik adalah tidak baik menurutMu.. dan sebaliknya, apa yang menurutku tidak baik adalah baik menurutMu..

Maka, kepada siapa lagi hamba memohon jika bukan kepadaMu.. Ujian sudah dilalui.. cemas mengharap hasil yang tak pasti... Hanya berdoa yang dapat kulakukan.. juga beribadah sebanyak2nya berharap dengan semua itu Kau akan ridho dengan harapanku..

Tiada Tuhan selain Engkau.. Tiada daya, upaya dan kekuatan selain dariMu.. Hanya kepadaMu hamba bergantung dan memohon pertolongan, .. kabulkanlah permohonanku wahai Tuhanku yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Amiin ya robbal alamiin.





No comments:

Post a Comment